24 Şubat 2007 Cumartesi

Arun Gopan ile Kuantum Fiziği

Sinemalara gelip, DVD'ye de basıldıktan sonra "What The Bleep Do We (K)now!?"u ("Biz Ne Biliyoruz Ki?"yi) izlemeyen kalmadı heralde?!

Belgesel, sinema ve animasyon tekniklerini birleştirip farkı ve alışılagelmişin dışında bir sunum çıkaran whatthebleep.com
sahipleri (William Arntz, Betsy Chasse, Mark Vicente) şu anda bu başarının meyvelerini yiyorlar ve çok ikinci filmi
çıkardılar bile.

Bir çok has düşünür, bilim adamı ve kadının bir araya gelerek fikirlerini bizlerle paylaştığı bu filmd serilerinde oldukça canlı karakterler var. Her biri birbirinden özgün tavırlarla, adeta bir oyuncu gibi düşüncelerini aktaran bu insanların arasından elbetteki seçim yapmak mümkün değil, fakat nedense Amit Goswami gözüme en çok çarpanları oldu ve kendimi en sıcak, ona karşı hissettim sanırım. Telaffuzu, mimikleri, seçtiği kelime ve kurduğu cümleler, bunun başlıca nedenleri olsa gerek.

İşte, elime çok konuşulan birinci filmin DVD'si geçip izlememin ve kendisiyle tanışmamın ardından, nasıl bu kadar rahat, tasasız ve kendinden emin konuştuğunu irdelemeye çalıştım. Ekranın karşısında telaffuz taklitlerini yaparken de kendimi video çekerken buldum ve "Evet, neden bir taklit yapmayayım ki?" dedim.

Ancak tabi ismini ve birebir konuştuklarının aynısını söylemek olmazdı. Bir karakter yaratmam, biraz daha egzajere etmem ve içine biraz mizah katmam gerekiyordu. Ben de onun anlattıklarından anladığım kadarını, zarar vermeden, çarpıtarak kendimce bir yorum getirdim. Sonucunda ortaya "Arun Gopan" (Hintçe "Güneş" ve "Korumak" anlamına gelen kelimeleri birleştirdim fakat, sonra bir baktım; cidden böyle bir isim ve bu isimde bir şarkıcı dahi varmış) karakteri çıktı.

Video İngilizce, ancak Türkçe altyazılı. Sonunda da gene İngilizce bir not var. Umarım beğenir ve seversiniz

Neşeli seyirler...


Hiç yorum yok: